Kom igång

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Dag 17 - Gbgvarvet närmar sig....

Av Hanna - 17 maj 2011 20:47




Mindre än halva tiden kvar av Fitnessfighten nu. Tiden har gått rätt snabbt ändå och nu är jag lite arg på mig själv att jag tappade motivationen där ett tag. Men nu fasen är jag på G igen. Tänkte jag skulle tagit en morgonjogg idag, det är så skönt att få träningen avklarad på morgonen, men så regnade det och då somnade jag gott om igen. Så det blev combat efter jobbet och sedan en löptur följt av jogging. Känner att jag behöver springa lite mer nu innan helgen. För det är då det gäller, Göteborgsvarvet närmar sig med stormsteg. Nu på lördag den 21 maj är det 21 km som ska springas för 5e gången. Det sätter en viss press på att slå föregående års tid, men det som är bra är att det är så många som springer vilket gör det lätttare att endast tävla mot sig själv.


Pratade med Jarkko och som jag trodde är det bra att lägga till lite extra kolhydrater torsdag och fredag inna loppet. Han tyckte att jag skulle lägga till cirka 800-1000 kcal per dag för att få tillräkligt, vilket jag ska försöka med. Annars kan jag inte räkna med att förbättra konditionen märkvärt de sista dagarna, det får gå som det går helt enkelt...men kul kommer det bli :)      



    

                                             

         Ni som sprungit Göteborgsvarvet vet vad denna bilden föreställer. Jag 

              tog en promenad i Slottsskogen och såg att de börjat måla upp

                  "det blå strecket" som alla tappra löpare kommer att följa

                                     genom Göteborg på lördag.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 15 januari 2012 17:56

Vi är nästan exakt på mitten av januari och många börjar ge upp sitt nyårslöfte, och vad va det jag sa...nyårslöften håller sällan. Därför ska ni se dem som ett löfte för er själva inte för att det är nytt år.   Jag har lyckats att hålla vad jag ...

Av Hanna - 13 januari 2012 20:21

Ännu en arbetsvecka är förbi. Hur har det gått med träningen? Själv har jag kännt mig lite lat, men jag har ändå kommit igång och kört ett pass varje dag vilket till stor del är min sambos förtjänst, tack för det :) Även om det kan vara segt och det ...

Av Hanna - 10 januari 2012 18:44

Den tionde januari idag och det är säkert många som är i fullgång med sitt nyårslöfte, att träna mer. Jag hoppas verkligen att det går bra för er och att ni inte endast låter det vara ett nyårslöfte utan blir en livsstil. Det behöver inte vara extrem...

Av Hanna - 2 januari 2012 20:16

Idag har jag avverkat årets första träningspass. Det blev ett dubbelpass, med kondition följt av BodyCombat. En finfin kombination av först ensamträning där jag själv kan bestämma tempot och sedan en rolig timme tillsammans med andra tränings glada p...

Av Hanna - 1 januari 2012 19:15

Okej kära vänner och alla andra. Tänk efter hur år 2011 varit och fundera på vad ni kunde gjort bättre. Jag är säker på att det finns något som ni velat göra annorlunda eller kanske något som ni länge velat göra men som inte blivit av. Jag är inte så...

Skapa flashcards