Kom igång

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Hanna - 5 maj 2011 07:36

Snart dags att gå till jobbet men först tänkte jag skriva lite här och kanska lyckas motivera någon morgontrött person :) I kostschemat som jag fått ingår sex måltider per dag. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag samt ett kvällsmål. Jag tycker det går bättre än förväntat att hinna med alla måltiderna. Men ibland blir det inte exakt tre timmar mellan målen, det beror lite på hur dagens schema ser ut. Men det är väldigt bra att ha det som ett riktmärke och försöka sträva efter att följa schemat optimalt. Sen måste även måltiderna anpassas efter när på dagen jag tränar. Men det är helt okej att byta plats på exempelvis kvällsmålet och middagen. Jag tror inte att man klarar att följa allt slviskt och vara till 100 % korrekt hela tiden.


Efter att jag börjar få rutin i måltiderna känner jag att jag får mer energi, vilket gör att man blir piggare under dagen. Ämnesomsättningen blir bättre om man äter flera mindre måltider under dagen istället för några få större. Så du där ute som läser det här, försöka att äta regelbundet, det tjänar du på i längden :)

Ovido - Quiz & Flashcards